Egy jó reklámkampánnyal vállalkozásunk szárnyakat kap… az interneten is! 

Akármennyire is próbáljuk magunkkal elhitetni, hogy a jól végzett munka önmaga reklámja, sajnos a mai világban ez nem teljesen igaz. Bár tény, hogy egy jó szakembernek szinte mindig lesz új megrendelője és ügyfélköre is, azért sosem árt, ha időt és energiát fordítunk az interneten való reklámozásra, népszerűsítésre is.

Ennek egyik leghatékonyabb módszere a linképítés.

Mit is jelent ez a gyakorlatban?

A hétköznapi problémákra az emberek általában hétköznapi megoldásokat keresnek. A netes világban sincsen ez másként, így ha autószerelőre van szükségem és nem ismerek a környéken egyet sem, akkor szinte biztosan a Google keresőben fogom megkeresni a közelben lévő szerelők listáját. Itt jön a képbe a keresőoptimalizálás. Egy megfelelő szakember segítségével – bizonyos idő alatt – elérhetjük, hogy ha a közelünkben lévő emberek beírják a ránk jellemző kulcsszavakat (a fenti példánál maradva: Autószerelő Székesfehérvár) akkor jó eséllyel a mi szerelőműhelyünk is ott fog szerepelni az első oldalon, vagy akár – kis szerencsével – az első helyen*. 

Ennek felbecsülhetetlen ereje van vállalkozásunk számára. Sokan sajnos alábecsülik ezen reklámok és a linképítés módszerét, ők valószínűleg idővel lemaradnak a piacon való jelenlétről a többiekhez képest.

“Ugyan, hiszen nekem van Facebook oldalam és Instagrammom is, nekem nincs szükségem plusz weboldalra, sem reklámokra!”

Természetesen a két (vagy több) dolog nem zárja ki egymást, sőt akár erősíthetik is a reklám erejét. Viszont, fontos megjegyezni, hogy a fenti két közösségi média oldal végső soron nem a mi saját weboldalunk. Mint korábbi példákból is láthattuk, néha megtörténik, hogy egyik pillanatról a másikra elveszítjük a közösségi médián építgetett oldalunkat, s ilyenkor gyakorlatilag újra kell kezdenünk előlről az egész reklámozást. Hova tovább, az ilyen oldalakon felfuttatott tartalom a Google kereső számára nem számít releváns találatnak. (Azaz mindegy, hány követőnk van valamelyik közösségi médián, a hagyományos kereséssel nem fognak többen ránk találni)

Egy webprogramozó szakember, aki ért a linképítéshez is, segít nekünk a teljes eszköztárral optimalizálni weboldalunkat és a közösségi médiában elfoglalt helyünket erősítve minden fronton javítani az ismertségünkön, helyezésünkön.

Ez egy webes szabványoknak minden tekintetben megfelelő, ezért pozitívra értékelt tartalommal bíró oldalt jelent végső soron.

Mit jelent ez a sokszor hangoztatott linképítés?

Maga a technika annyiból áll, hogy a kereső algoritmusok számára releváns, komoly és megbízhatónak tartott oldalakon kihelyezünk reklám linkeket az ügyfél vállalkozásáról és ilyen módon, miután a keresők felfedezik az oldalon lévő cikket, hamarabb megbízható tartalommá válik, ezért a keresőben hamarabb sorolódik előre.

Természetesen saját magunktól is belefoghatunk a linképítés elkezdésébe, de egy szakembernek az a roppant nagy előnye, hogy rendelkezik a megfelelő erősnek számító weboldalakkal, amire azonnal képes kirakni a reklámozó cikkeket. Ráadául, nagy számban kihelyezve a cikkeket, kampányszerűen (heti X db cikk kihelyezése) a kereső algoritmusok szemében is kedvezőbb, mint ami egy hétköznapi linképítéssel el tud érni az ember megfelelő tudás nélkül.

Fordítsunk tehát időt és energiát a keresőoptimalizálása, mert hosszú távon mindenképpen meglesz az eredménye, mely számunkra új vevők, új ügyfelek képében válik valósággá.

*: Szemmel látható eredmények pár hét után valószínűsíthetőek, természetesen előzetes helyezéstől és weboldal felépítéstől függően.